국가 : 미국

발명의 명칭 : IT관리대상의 이벤트 알람이나 장애 문제를 실시간 자동으로 조치하는 시스템 및 그 운용방법

(A SYSTEM THAT AUTOMATICALLY RESPONDS TO EVENT ALARMS OR FAILURES IN IT MANAGEMENT IN REAL TIME AND ITS OPERATION METHOD)

출원번호 : 17/474,215

출원일자 : 2021-09-14

등록번호 : 11,815,988

등록일자 : 2023-11-14

요약

A system according to an embodiment of the present disclosure automatically responds to event alarms or failures in IT management in real-time and its operation method. The system provides a management object system accumulating responses IT managers made in case of issues including the event alarms, and the failures, wherein data is used as a learning data that suggests response measures for the event alarms or the failures through a status collector, a controller, and a linker, wherein future event alarms or failures, the learning data suggests the responding measures for corresponding phenomenon to the IT managers through a response measure suggester, and wherein responses are automatically made with a responder, where the responder is an artificial intelligence function.

본 발명은 IT관리대상의 이벤트 알람이나 장애 문제를 실시간 자동으로 조치하는 시스템 및 그 운용방법에 관한 것이다. 본 발명은 이를 위해 관리대상시스템(110)에서 이벤트 알람이나 장애 등 문제발생시 IT관리자들이 조치한 내역들이 이력데이터로 누적하게 되며 당 데이터들은 상태정보수집부(120)와 관제부(130) 및 연동부(140)의 인공지능기능을 통해 상황별 조치방법을 제시하는 학습데이타로 활용되고, 이후 이벤트나 장애 발생시 학습된 데이터들은 조치방안제시부(150)를 통해 해당하는 현상을 조치하기 위한 방안을 IT관리자에게 제시하며 인공지능기능인 조치부(160)를 통해 자동으로 문제를 조치함을 특징으로 한다. 상기와 같이 구성된 본 발명은 IT 관리자의 관리대상인 시스템과 어플리케이션이 문제발생 시 스마트폰 앱을 통해 실시간 감지되고 인공지능을 통한 분석 및 조치방법이 제시되며 자동조치가 필요할 경우 앱으로부터 지시받은 인공지능 시스템인 자동제어로봇이 해당시스템에 접근하여 조치를 취할 수 있도록 한 매우 유용한 발명인 것이다.